• טיול לירושלים עם החניכים מאריתראה
    חניכי הפנימיה מאריתריאה יצאו לטיול בירושלים בהדרכת אילה גלילי, איתי עומרי וסיוון.
    פנימיה
    1.6.2011

ביום רביעי ה-4.5 יצאנו ליום טיול בירושלים עם שמונת החניכים מאריתראה בהדרכה של איתי ואיילה גלילי ובליווי של עומרי וסיון הש"ש.
    כבר לפני מספר חודשים סיפרו החניכים על הרצון שלהם לבקר בירושלים בכלל ובאתרים הקדושים לנוצרים בפרט- בטיול  לירושלים התגשם החלום והציפייה.
    כולם הגיעו בבוקר נרגשים וההתרגשות גברה ככל שהתקרבנו לעיר הקודש.

התחלנו מסיור בעיר העתיקה: הסתובבנו ברחובות הצרים והקסומים, עלינו לתצפית על הרבעים השונים ממגדל תצפית מרשים, ועברנו בין דוכנים רבים. שיא הסיור בעיר העתיקה היה הביקור בכנסיית הקבר ובכנסייה האתיופית הנמצאת מעליה. כנסיית הקבר היא מקום קדוש וחשוב לדת הנוצרית ומגיעים אליה כל שנה מאמינים רבים מכל העולם. ההתרגשות הייתה רבה כאשר ביקרו במקום עליו שמעו רבות.
    בחלקו השני של היום ביקרנו בכנסייה אתיופית נוספת ברחוב הנביאים בעיר. הכנסייה נמצאת במתחם שקט ומבודד והיא מרשימה ומטופחת. עיצוב הכנסייה הזכיר להם את הכנסיות באריתראה והם מצאו במקום זה שקט להתפלל ולהרגיש קצת בית. פגשנו בכומר איתו ניהלו שיחה ערה.

בסוף היום חזרנו לכפר עייפים ועמוסים בחוויות. נראה כי ההזדמנות לבקר לראשונה בעיר הקדושה לשלושת הדתות היה חוויה משמעותית ומהנה.
    ליווי הטיול והאפשרות לראות את החניכים בחוויה הזו היה לי מרגש ומלמד כאחד. היה ניתן לראות את השמחה והתרגשות שלהם בכל מבט ותנועת גוף. היה ניתן להרגיש יחד איתם געגועים עזים לבית, לאנשים ולחיבור רוחני. הטיול היה מקום לחוות איתם חוויה משמעותית והזדמנות נדירה לראות קצת יותר את העולם הפנימי שלהם.